دلنوشته با طعم موسیقی

♪♫خشک سیمی خشک چوبی خشک پوست ♪♫ از کجا می آید این آوای دوست♪♫

دلنوشته با طعم موسیقی

♪♫خشک سیمی خشک چوبی خشک پوست ♪♫ از کجا می آید این آوای دوست♪♫

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
آخرین مطالب

ردیف آقاحسین قلی

دوشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۶:۵۰ ق.ظ


کتاب ردیف آقاحسینقلی و ردیف عالی علی اکبر شهنازی دست‌نوشته‌های فرهاد ارژنگی است که پس از نیم قرن توسط خواهرش هما ارژنگی معرفی و به زیور طبع آراسته می‌گردد. فرهاد ارژنگی موسیقی‌دان جوانمرگی است که به قول زنده‌یاد رحیم معینی کرمانشاهی "خداوندگار رشته خویش " که بود؟

این دو جلد کتاب با مقدمه‌های ارشد طهماسبی و میر علیرضا میر علینقی با اصل دست‌نوشته‌های نوتاسیون به طور نفیس به چاپ رسیده و هیچگونه دخل و تصرفی در آن صورت نپذیرفته تا مرجعی باشد برای تطبیق و مداقه اهل تحقیق و پژوهش درفن موسیقا.

ارشد طهماسبی معتقد است: دقت و صحت کار ارژنگی در نگارش ردیف‌هایی که در کلاس شهنازی مشق کرده بود، حیرت انگیز است. پیدایش و انتشار این نسخه جدید از دو ردیف مهم و معتبر موسیقی جدای از سودمندی‌اش برای تحقیق و آموزش روایتگر خاطره‌های تلخ و شیرین از تاریخ موسیقی ایران است و گویای اینکه هنرمند بیست ساله دهه 40 خلوت‌های عاشقانه‌اش را چگونه سپری می‌کرده است.

دفترموسیقی نشر سوره مهر دو جلد کتاب ردیف عالی موسیقی دستگاهی آقاحسینقلی با 118 صفحه و علی اکبرشهنازی با  89 صفحه در قطع رحلی به قیمت هریک یازده هزار تومان با طراحی جلد محمود حسینی و صفحه‌آرایی سامان خضر روانه بازار کرده است.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۲
درویش محمد خراباتی

نظرات  (۱)

I all the time used to read piece of writing in news papers but
now as I am a user of internet thus from now I am using net for content, thanks to web.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">