دلنوشته با طعم موسیقی

♪♫خشک سیمی خشک چوبی خشک پوست ♪♫ از کجا می آید این آوای دوست♪♫

دلنوشته با طعم موسیقی

♪♫خشک سیمی خشک چوبی خشک پوست ♪♫ از کجا می آید این آوای دوست♪♫

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
آخرین مطالب

۳۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

خشک سیمی، خشک چوبی، خشک پوست
از کجا می آید این آوای دوست...؟
گر زسیم است این صدای نازنین
خود چگونه می زند هیهای دوست ...؟
از چه چوبی آید این بیدادها
میکند عریان چرا سیمای دوست...

۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۴۹
درویش محمد خراباتی

خداحافظ ای تار یحیای من

کمالی سه تارم,دف و نای من

دگرنیست مجنون که زاری کند

برای تو معشوق و لیلای من

کسی نیست لایق تر از من که تا

نوازد تو را تار عذرای من

برایم نفس بود امشب دریغ

جدا می شوم از تو شیدای من

قشنگی تو و از تو آن یافتم

به امید درمانم عیسای من

یتیم است زین پس بیات اصفهان

زمین مانده رنگ و نواهای من

تویی شاه سازان ایران زمین

هماورد تو دست بیضای من

نوایی ز تار آمد امشب به گوش

قلندر برفت امشب ای وای من

وداع با تو سخت است ای جان جان

خداحافظ ای تار یحیای من...

 

شعر از استاد صمد فغانی

۵ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۲۳
درویش محمد خراباتی

مجتبى میرزاده متولد ۱۳۲۴ کرمانشاه دوران کودکى و نوجوانى خود را در فضایى سرشار از ترانه و نغمه و موسیقى که توسط رادیو همسایه شان ایجاد شده بود، گذراند. صداى ساز مهدى خالدى و پرویز یاحقى به ویژه در هنگام تک نوازى «سلو» بر او تاثیرى فراتر از صداى ساز دیگر هنرمندان داشت. با وجودی که مجتبی میرزاده نوازندگی خود را متاثر از نوازندگی پرویز یاحقی می دانست و همیشه با احترام و فروتنی از ایشان یاد می کرد اما شخصیت مستقل ویولن میرزاده کاملاً مشهود و دارای ویژگی های مختص خود است. در ویولن میرزاده تکنیک های غربی نوازندگی ویولن همراه با شیرینی موسیقی ایرانی نمود دارد تریوله های قدرتمند و سریع، گلیساندوهای کم اما بجا و آرشه کشی نرم اما مستحکم از خصوصیات نوازندگی اوست. "چهار مضراب شوشتری" تکنوازی ویلن، به همراهی تنبک بیژن کامکار...

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۳۲
درویش محمد خراباتی

امروز 2 تا خش افتاد رو تارم!!!...!!!

۵ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۲۶
درویش محمد خراباتی
اوستای زرتشت ها کو
پندار و کردار یاد بگرمه ی
 په ره په ره بخونمه ی
وه دنگ هوره بچر مه ی...

هوره

ترانه باستانی هوره کهن ترین گونه ی ترانه کردی می باشد که از روزگاران باستان به یادگار مانده است این ترانه همانگونه که از نام آن پیداست ویژه ستایش اهورا مزدا خدای هستی بخش و دانای بزرگ بوده است .
کردان سروده های گاتا ها را با نغمه می خواندند و به آن هوره می گفتند که سوره نیز از واژه گرفته شده است و بعد ها مسلمانان خواندن قرآن با نغمه را از این آهنگ گرفتند هوره و اهورا مزدا از یک ریشه اند امروزه اشعار عرفانی ومذهبی را در مناطق کردنشین به شیوه هوره می خوانند.
در بررسی از ریشه هوره باید به گذشته دور بازگشت ایرانیان در...

۵ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۱۴
درویش محمد خراباتی

"نورعلی برومند،نمونه ای کم نظیر ازبرخورد درست ما با غرب"
نوشته آقای رضا قاسمی

اشاره:
این مقاله ای است قدیمی (مال حدوداً سی سال پیش). همان سال ها در نشریه آرش چاپ پاریس منتشر شد؛ حدوداً سال 1987 . بعضی نکته های این مقاله امروزه شاید توضیح واضحات باشد. اما گفتن شان در آن سالها کفر بود. به هر حال غرض یادکردن است از مردی بزرگ؛ با فکری بزرگ. ممنونم از ماهزاده امیری که مهربانی کرد و وقت گذاشت برای حروفچینی این مطلب.

گویا در قرن شانزدهم باشد که گروهی از نقاشان اروپایی به دربار خاقان چین می¬روند. در ملاقاتی میان این گرو و گروهی از نقاشان چینی، بر سر مسئله «پرسپکتیو» ونقش آن در «واقع نمایی» بحثی درمی¬گیرد که چکیده¬اش این است:
اروپاییان با اشاره به فقدان «پرسپکتیو» در نقاشی چینی، می¬گویند «برای آن که منظره «واقعی به نظر بیاید، لازم است درختی که دورتر است کوچک¬تر کشیده شود، تا وجود فاصله را نشان بدهد» و چینی¬ها چنین استدلال می¬کنند «نشان دادن فاصله در جایی که هیچ فاصله¬ای نیست _ یعنی سطح تابلو _ به دور از «واقع نمایی» است».

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۲۸
درویش محمد خراباتی


عثمان هورامی و پسرش،دلزار و بیژن کامکار!!!
۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۵۳
درویش محمد خراباتی

سید علی اصغرکردستانی فرزند سید نظام الدین در سال1261 خورشیدی در خانواده میهن پرست در روستای صلوات آباد ازتوابع شهرسنندج دیده به جهان گشود.

خواندن و نوشتن را در دامن خانواده فرا گرفت، سپس برای کسب دانش ایشان را به مسجد هاجره خاتون و مسجد داروالحسان(جامعه کنونی) فرستادند ، نزدشیخ عبدل مؤمن پدر آیت الله مردوخ و ملا ابراهیم کانی مشکانی درسهای آن زمان را فراگرفت.

در دوران تحصیل به استعداد و صدای دلنشین سید علی اصغر پی میبرند از این طریق به منزل خوانین سنندج راه یافت دیری نپایید که صدای او تمام کردستان را گرفت و شهره آوازه اش نیزبه تمام نقاط ایران رسید.

درتاریخ 6 آبان ماه 1307 در بین سید علی اصغرکردستانی و حیم حکاکی بغدادی نماینده کمپانیای پولیفون درشهر سنندج...

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۳۵
درویش محمد خراباتی


کلیپی کوتاه اما دیدنی از کمانچه نوازی(کمانچه به سبک قدیم نه کمانچه نوازی امروزی ها) حضرت استاد،جلیل شهناز!!!

روحش قرین رحمت الهی ...


دانلود


۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۳۶
درویش محمد خراباتی

نهمین دوره جشنواره موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی از امروز کار خود را در تالار رودکی آغاز کرده است.

این دوره از جشنواره در سه شاخه موسیقی دستگاهی ایران، کلاسیک و نواحی با تمرکز بر دو بخش تکنوازی و تکخوانی برگزار می شود که در هر شاخه و ساز و آواز اساتید برجسته ایران که جزء بزرگان موسیقی کشورمان هستند به عنوان داور، حضور دارند به طوری که در بخش بخش موسیقی کلاسیک ایران  و در شاخه ساز ویلنسل داوود جعفری امید، کریم قربانی،محسن تویسرکانی، در شاخه ساز کلارینت و ابوا و ترومپت منوچهر صهبایی، اکبر محمدی و علی نعمتی، در شاخه ساز گیتار سیمون آیوازیان،علیرضا تفقدی و پدرام فلسفی، در شاخه ساز فلوت

 فیروزه نوایی،آذین موحد و مجید سینکی، در شاخه ساز پیانو رافائل میناسکانیان، فریماه قوام صدری،آرپینه ایسرائیلیان، گاگیک بابایان، در شاخه ساز ویلن و ویولا ابراهیم لطفی، سیاوش ظهیرالدینی و مرجان قنبری مهر داوری خواهند کرد.

در بخش موسیقی دستگاهی ایران و در شاخه ساز کمانچه داوود گنجه‌ای،

هادی منتظری، اردشیر کامکار،مهدی آذرسینا، علی اکبرشکارچی، در شاخه ساز قانون پریچهر خواجه و مجید کیانی، در شاخه ساز سنتور مینا افتاده، مجید کیانی ، رضا شفیعیان، در شاخه ساز تنبک نوید افقه، کامبیز گنجه‌ای،ارژنگ کامکار ، پژمان حدادی، در شاخه ساز نی حسن ناهید،

محمدعلی کیانی‌نژاد،عبدالنقی افشارنیا،محمد موسوی، در شاخه ساز عود حسین علیزاده ، محمد فیروزی، سعید نائب‌محمدی، در شاخه ساز تار حسین علیزاده،هوشنگ ظریف،بهروز همتی، در شاخه ساز سه تارحسین علیزاده ،هوشنگ ظریف، بهداد بابایی، در شاخه آواز رامبد صدیف،

نصراله ناصح‌پور، علی‌اصغر شاه‌زیدی،شهرام ناظری داوری اجراها را بر عهده دارند.

در بخش موسیقی نواحی نیز حمیدرضا اردلان و محمدرضا درویشی به عنوان داور در کنار دیگر اساتید هر ساز همچون بیژن کامکار و

عبدالرحمن غوثی در شاخه ساز دف، علی‌اکبر مرادی و سید آرش شهریاری در شاخه ساز تنبور، ارسلان طیبی در شاخه ساز لـلـه‌وا، شهریار صدیق در شاخه ساز تار آذری، عاشیق ایمران حیدری در شاخه ساز قوپوز، محمدرضا اسحاقی در شاخه ساز تار مازندران و امیر احمد راست بد در شاخه کمانچه آذری حضور خواهند داشت.

نهمین جشنواره موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی 9 تا 20 شهریورماه در تالار رودکی و وحدت برگزار می شود.

۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۵۳
درویش محمد خراباتی