دلنوشته با طعم موسیقی

♪♫خشک سیمی خشک چوبی خشک پوست ♪♫ از کجا می آید این آوای دوست♪♫

دلنوشته با طعم موسیقی

♪♫خشک سیمی خشک چوبی خشک پوست ♪♫ از کجا می آید این آوای دوست♪♫

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
آخرین مطالب

عبدالله ماچکه ای درگذشت...

يكشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۱۹ ب.ظ




عبدالله قربانی مشهور به عبدالله ماچکه ای که از هنرمندان حوزه موسیقی بومی و فولکلور استان کردستان بود در سنندج درگذشت.شامگاه شنبه عبدالله قربانی مشهور به عبدالله ماچکه ای در شهر سنندج و به دلیل کهولت سن و همچنین بیماری دار فانی را وداع گفت.عبدالله ماچکه ای از جمله هنرمندان استان کردستان که در طول سالهای بسیار در حوزه موسیقی بومی استان آثار زیادی را از خود به یادگار گذاشت.وی که در سال ۱۳۲۰ به دنیا آمده بود، شامگاه شنبه در سن ۷۴ سالگی دار فانی را وداع گفت و فوت کرد.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است که پیکر مرحوم عبدالله ماچکه ای امروز یکشنبه ساعت ۱۰ صبح از مقابل مسجد ملاویسی شهر سنندج تشیع می شود.قرار است بعد از برگزاری مراسم تشییع، پیکر مرحوم قربانی در قطعه هنرمندان شهر سنندج به خاک سپرده شود.دو هفته قبل شماری از هنرمندان و مدیران استان به دیدار این هنرمند رفته و از نزدیک با وی دیدار کرده بودند.عبدالله ماچکه ای در سال 1320 در شهر قصر شیرین به دنیا آمده بود و تا سن 12 سالگی در این شهر زندگی کرده است، وی پس از آن به روستای ماچکه در منطقه لیلاخ کردستان رفته و به واسطه صدای دلنشینش در مجالس شادی و بزم دعوت می شد.
به دلیل حضور در روستای ماچکه به عبدالله ماچکه ای شهرت پیدا می کند. پس از آن وی برای همیشه در استان کردستان ماندگار شد و به عنوان هنرمند موسیقی فولکلور کردستان شهرت پیدا کرد..


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۹
درویش محمد خراباتی

نظرات  (۱)

Undeniably consider that which you stated.
Your favourite reason appeared to be at the net the simplest factor to bear
in mind of. I say to you, I certainly get annoyed at the same time as folks consider issues that they plainly do not recognise about.
You managed to hit the nail upon the top and also outlined out the whole thing without having side effect , other people can take a signal.
Will probably be back to get more. Thank you

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">