دلنوشته با طعم موسیقی

♪♫خشک سیمی خشک چوبی خشک پوست ♪♫ از کجا می آید این آوای دوست♪♫

دلنوشته با طعم موسیقی

♪♫خشک سیمی خشک چوبی خشک پوست ♪♫ از کجا می آید این آوای دوست♪♫

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
آخرین مطالب

صبا می میرد؟!

سه شنبه, ۸ دی ۱۳۹۴، ۰۳:۲۳ ب.ظ

غزل شهریار در سوگ استاد ابوالحسن خان صبا


عمر دنیا به سر آمد که صبا می میرد
ورنه آتشکده ی عشق کجا می میرد
.
صبر کردم به همه داغ عزیزان یا رب
این صبوری نتوانم که صبا می میرد
.

غسلش از اشک دهید و کفن از آب کنید
این عزیزی است که با وی دل ما می میرد
.
به غم انگیز ترین نوحه بنالی ای دل
که دل انگیز ترین نغمه سرا می میرد
.
دگر آوازه ی بلقیس و سلیمان هیهات
هدهد خوش خبر شهر سبا می میرد
.
شمع دلها همه گو اشک شو از دیده بریز
کاخرین کوکبه ی ذوق و صفا می میرد
.
خود در آفاق مگر چشم خدابینی نیست
کاین همه مظهر آیات خدا می میرد
.
هر کجا درد و غمی هست بمیرد به دوا
این چه دردی است خدایا که دوا می میرد
.
قدما زنده بدو بود خدا را یاران
هم صبا می رود و هم قدما می میرد
.
از گریبان غم و ماتم سنتور ” حبیب “
سر نیاورده برون ساز ” صبا “ می میرد
.
عمر ” شهنازی “ و استاد ” عبادی “ باقی
قمریان زنده اگر بلبل ما می میرد
.
ضرب ” تهرانی “ و آواز ” بنان “ را برسید
گو کجایید که استاد شما می میرد
.
آخر این شور و نوا بدرقه ی راه صبا
که هنر می رود و شور و نوا می میرد
.
از وفاداری این قبله ی ارباب هنر
رخ نتابید خدا را که وفا می میرد
.
عمر جاوید به هر بی هنر ارزانی نیست
علت آن است که خود آب بقا می میرد
.
مرگ و میری عجب افتاد در آفاق هنر
که همه شاهد انگشت نما می میرد
.
مردن مرد هنرمند نه چندان دردست
این قضایی است که هر شاه و گدا می میرد
.
لیکن آن جا که غرض روی هنر پرده کشید
دین و دل می رمد و ذوق و ذکا می میرد
.
باغبان تا سر مهرش همه با هرزه گیاست
گل خزان می شود و مهر گیا می میرد
.
رنج هایی همه بیهوده که در آخر کار
عشق می ماند و هر حرص و هوا می میرد
.
” شهریارا “ نه صبا مرده خدا را بس کن
آن که شد زنده ی جاوید کجا می میرد


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۸
درویش محمد خراباتی

نظرات  (۴)

۰۸ دی ۹۴ ، ۱۵:۳۳ محمد حسین
سلام دوست عزیز خوبی؟ منم مثل تو تو بیان وبلاگ داشتم اما از سرعت کم و امکانات پایین پولی خسته شدم
تو گوگل گشتم دنبال یه وبلاگدهی خوب که چشمم به بین بلاگ خرد از همه لحاظ امکاناتش بیشتر از بیان
من که گفتم نصف عمرم هدر رفته تو بیان حالا دارم یه سایت اختصاصی کار میکنم
بیا اونجا منم سایت دارم بهت کمک میکنم
http://nex2tafrih.binblog.ir/
۰۸ دی ۹۴ ، ۱۹:۰۸ پری بانو
بسیار زیبا :) 
ممنونم 
۰۸ دی ۹۴ ، ۲۱:۱۷ محمدرضا گلزاری
سلام من شما رو دنبال می کنم ممنون میشم شما هم منو دنبال کنید
پاسخ:
چشم!!!
Hello friends, its wonderful paragraph about cultureand fully explained, keep it up
all the time.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">